2008-10-04

Trinta cukinijų sriuba


Ketvirtą savaitę šaldytuve stovintis gabalėlis cukinijos badė akis tiesiogine šio žodžio prasme :)) Reikėjo kažko imtis. Šiuo eksperimentu esu daugiau nei patenkinta. Niekad negalvojau, kad be papildomų riebalų galima pasigaminti tokią skanią, švelnią ir nė trupučio neprėsko skonio sriubą.
Skubu dalintis receptu 3 didelėms sriubos lėkštėms.

Trintai cukinijų sriubai prireiks:

  • apie 300 g cukinijos (pas mane buvo likęs trečdalis gana nemažos cukinijos);
  • 5 nedidelių bulvių;
  • 1 vidutinio dydžio svogūno;
  • 1 vidutinio dydžio morkos;
  • poros skiltelių česnako;
  • sultinio;
  • šviežių bazilikų;
  • pipirų;
  • kitų mėgiamų prieskonių (jei norite).
Morką sutarkuojame, svogūną ir česnako skilteles supjaustome nedideliais kubeliais. Viską apkepiname keptuvėje (aš naudojau tefloninę, tai riebalų neprireikė. Kitu atveju galit dėti sviesto ar aliejaus).
Cukiniją nulupame, išimame sėklas, supjaustome kubeliais. Nuluptas bulves taip pat supjaustome kubeliais. Į sultinį (aš naudojau apie pusę litro) sudedame cukinijas, bulves ir užverdame. Verdame, kol bulvės suminkštėja. Tuomet suberiame svogūnus, česnakus bei morkas ir dar paverdame kelias minutes. Gardiname šviežiais pjaustytais bazilikų lapeliais, pipirais.
Viską sutriname blenderiu ir skanaujam. Pateikiau su puikia rugine skandinaviška ("Etnia") duona.
Skonis labai švelnus, kreminis. Toks apgaulingas "sūrio sriubos su grietinėle" skonis :)
Kartosiu tikrai ne kartą.

P.s. daržovių proporcijas galite keisti pagal tai, ką labiausiai mėgstat. Jei verdant sultinio bus per daug, tiesiog nupilkit. Man gaminant, pačioje virimo pabaigoje sriuba jau buvo tiršta, taigi, beliko ją sutrinti.

30 Komentarai:

garbane rašė...

Puikus blogas! As ji tik vakar suradau ir tuoj pat viska perskaiciau. Mano nuomone vienas sauniausiu siuo metu egzistuojanciu lietuvisku blogu - idomus patiekalai, puikios nuotraukos, o ir receptu saltiniai nurodyti - uz ka iskart mano simpatijos :)
Kadangi siuo metu kaip tik esu lietuvoje net i maxima nulekiau tokiu paciu keksiuku formeliu pirkt. Va kaip lengvai pasiduodu graziu foto itakai :)

Saunuole - taip ir toliau. Dideliausios tau sekmes!

Irma rašė...

Labai ačiū už tokį šiltą komentarą. Pakėlė nuotaiką iš pat ryto :)

waleru rašė...

tokio tipo (pertrintos, švelnaus skonio) sriubytes tinka pagardinti minkštu ožkos sūriu arba pakepinta šonine, labai malonus skonių kontrastas!

Irma rašė...

Neabejoju, kad papildomi riebalai priduoda skonio, bet aš stengiuosi sveikai maitintis. Ir mėsos nevalgau.
Tačiau svečiams į sriubą sūrio įtarkuočiau :))

ignieška rašė...

Nenorėjau komentuoti, kol neišmėginau. Puiki sriuba, iš tiesų! Kreminė, tiršta, įdomaus skonio. Tik neištvėriau.. ir įbėriau parmezano :)

Irma rašė...

Na va, labai smagu, kad patiko :)

Anonimiškas rašė...

Laaaaaaaabai skani sriubytėm patiko man ir mano išrankiąjam vyrui, bei tokiai pat dukrytei.

Irma rašė...

Smagu girdėti :)

velvet rašė...

Ne veltui visi sia sriubyte taip giria..gavosi tikrai labai skani! O kad butu dar skaniau..musu seima i pagaminta sriubyte isidedame dar lydyto surelio :)

Irma rašė...

Labai smagu tokius komentarus skaityti :) Ačiū visiems

Anonimiškas rašė...

valio, skanu :)

Agne rašė...

Skanu :) bet verdant su moliugu labiau "israiskingesnis" skonis buna :) nors ir su cukinija skanu :)

Ona rašė...

Nuostabu, tik perskaičiau ir iškart išsiviriau, dabar kaip tik garuoja priešais mane :)) Puiku, kad ne vien iš mėsos receptų daugėja!

Fata rašė...

Kadangi sriubele valgom kartu su metinuku suneliu, tai dariau visiskai virta varianta - t.y. morkos, svogunai, cesnakai tiesiog isvire sulinyje. Vietoj baziliko - turimos lietuviskos zoles - petrazoles ir gelsves.... mmmmmmm.... pasaka, ne sriuba :)

Aida rašė...

Sveikutes. Tikrai labai skani sriubyte :) ,kadangi mano vyras nelabai megsta cukinias-moliugus, tai i sriubike dejau siek tiek daugiau svogunu :) ir pasakiau kad cia svogunu sriuba ( cukinija del spalvos) :D tai valge kaip uz tevyne:D Aciu uz receptuka !!!!!!!!

Irma rašė...

Džiauguosi, kad patinka :)

Gintare rašė...

jau kelis kartus viriau sia sriubyte ir niekaip negaliu atsidziaugt kad radau cia toki skanu ir saunu recepta :)) aciu tau labai kad juo pasidalinai ir su mumis :):))

Irma rašė...

Labai smagu, kad daug išbandžiusių šį receptą :)

Karaliskoji lele rašė...

Va va sveiki, mano virimo pricesas vyksta dabar, duosiu paragauti mano aukseliui 10men:)

Anonimiškas rašė...

Puikus receptas, pasakiškai skani sriubytė ;)
Maniškė irgi buvo be jokio mėsos kvapelio. Tiesiog baigiant virti daržovėms, įpyliau grietinėlės. Skanumėlis ;)

Anonimiškas rašė...

Ačiū labai už gerą receptą, patiko net mamai, kuri mano kulinarinius šedevrus dažniau kritikuoja nei giria :) Greita pagaminti, paprasta, sotu ir skanu!

Anonimiškas rašė...

Sveiki,
o ar įmanoma pasidaryti panašią sriubą, jei neturiu blenderio?
Ačiū :)

Aura rašė...

Kaip tik dabar mėgaujuosi šia sriuba, skanu! Dar fermentinio sūrio įtarkavau ir viskas liuks! Ačiū!

Lean Mokykla rašė...

pabandžiau - skanu:) dėkui už receptą:)

Jolka rašė...

Nors garsėju kaip Niekam Tikusi Virtuvėje ir kulinariniai bandymai retai atneša gerų rezultatų, šita sriubytė pavyko puikiai. Liaupsių gavau, net nuo tėčio, kuris "nemėsinės" sriubos nepropoguoja.
Man labiausiai patinka, kad ji lengva ir nesudėtingai paruošiama.
Šaunuolė Irma :)

Rūta Čukauskaitė rašė...

Mano mėgstamiausia - trinta morkų sriuba su kariu, šiuo metų laiku, kai pilna spintelė daržo gėrybių pasigaminti vienas juokas. Bet pasibaigė atsivežtos morkos, spintelėj - baisioji cukinija... Taip atradau šį receptą :) Nesitikėjau, kad bus taip skanu, net kambariokas, grynas kaimo vaikis (lašiniai arba nieko!!), susigundė ir paragavo - sakė skanu! Todėl ačiū, sriuba ne tik maloniai nustebino, bet ir padėjo įtikinti vaikinus, jog kotletas - ne vienintelis maistas :)

Anonimiškas rašė...

Labai labai skani sriuba. Sužaidžiau ir aš, paskaičiusi komentarus, kad tai svogūnų sriuba - vyras valgė ir dar paprašė. :D Ačiū.

Anonimiškas rašė...

Išbandyti šią sriubą man rekomendavo bendradarbis ir esu jam labai dėkinga :-), kaip ir šio recepto autorei. Tikrai puiki sriuba. Valgiau su itališka duonele. Norint, kad sriuba būtų sotesnė, manau, kad visai tiktų patiekiant užberti parmezano ar pekorino sūrio.

Jurgita rašė...

Sveiki... aip ir pas recepto autore, pas mane buvo cukinija saldytuve... issiviriau pagal si recepta sriuba, labai labai patiko...

Blakstiena rašė...

Esu mergaitė iš kaimo,tačiau jau kurį laiką gyvenu mieste.mama lauktuvėm į miestą įdėjo tokią nemenką cukiniją.Vis sukau galvą ką iš jos pasigamint. Ir išgooglinau Tavo blogą.Man pasisekė. Radau ko reikėjo.Bėgau tekinom pirkt trintuvo, virsim šią nuostabią sriubytę.Jau dabar jaučiu jos švelnų skonį.Ačiū už gražias idėjas ruošiant pietų stalą.!

Visos teisės saugomos ©2008-2010
Nevok!
Naudojant informaciją internete, būtina aktyvi nuoroda į tinklalapį.
Publikuoti spaudoje be sutikimo draudžiama.

Plaktuvo užrašai © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO